Saturday, 27 October 2012

Kamu Pencinta Setia @ Tidak? Jum,check it out :)







Assalamualaikum & selamat malam kawan :)
Salam aidiladha yaa semua.. 
hehe,x ramai plak yg on9 ne malam kan. besala oang beraya. raya la sangat. hahaha. kesian laa yg d perantauan kan. hahaha ;D pa bole bwt laa. huhu ~ sabar la nak yah! 
Erm,cukup bosan yah on9 ne mlm. huhu. ak p buka2 laa ne REMAJA punya page. terus2 kan aku jumpa ne naa. hihihi. best ne n sangat ngam laa ngan aku laa. x taw laa lau kmu kan. hehe. lau mau taw cek sendiri laa. kan SHARING IS CARING. hehe ~ 

JOM !!!!

1.Setiap kali kamu berdua keluar bersama, adakah kamu akan memakai pakaian daripada warna yang sama?
a. Ya.
b. Tidak.
c. Kadang-kadang.

2. Setiap kali berlakunya pergaduhan, kamu lebih banyak?
a. Menunjukkan protes.
b. Berdiam diri.
c. Tidak endah dengan apa yang diperkatakan.

3. Adakah kamu mempunyai kawan lelaki selain si dia?
a. Ada, hanya teman sekelas.
b. Tidak, kerana teman lelaki cemburu.
c. Banyak dan sangat rapat.

4.Walaupun pelbagai versi cerita tentang teman lelaki yang dikhabarkan kepada kamu agak negatif, kamu lebih selesa?
a. Melenting dan marah.
b. Selidik dan tanya dirinya.
c. Masih setia dan menyayangi dirinya.

5.Kamu pernah dipukul dan dimarahi teman lelaki dengan teruk sehinggakan perkara itu menjatuhkan maruah kamu, tindakan kamu?
a. Masih sayang dan setia.
b. Bertindak meninggalkan dirinya.
c. Lawan dan tidak sesekali tunduk.

6.Sepanjang bercinta, kamu pernah terkantoi dengan teman lelaki tentang?
a. Bermesej dengan lelaki lain.
b. Keluar dengan lelaki lain.
c. Memasang dua lelaki dalam masa yang sama.

7.Sepanjang mengenali dirinya, si dia banyak membuatkan kamu?
a. Bahagia dan gembira.
b. Sedih dan terluka.
c. Biasa sahaja.

8.Setiap kali kamu keluar, sekiranya ada lelaki kacak yang lalu pasti kamu akan?
a. Berpaling untuk melihat buat kali kedua.
b. Tidak kisah.
c. Teruja dan memberikan senyuman.

9.Tiga perkara yang menceritakan tentang kamu?
a. Suka berkawan, santai dan gembira.
b. Penyayang, romantik dan pemalu.
c. Baran, tidak suka dikongkong dan suka berkawan.

10.Sekiranya diberi pilihan, kamu akan memilih pasangan yang?
a. Kelakar dan romantik.
b. Baik dan beriman.
c. Nakal dan penyayang.

Ne jawapan nyaa geng !! Jengjengjeng ~~ :)


Jawapan A lebih banyak : Wow! Pencinta setia itu ialah kamu.
Walaupun kamu seorang yang nakal dan gila-gila tapi jiwa kamu sangat sensitif. Nampak macam kental dan tidak kisah tapi rupa-rupanya kamu kuat menangis. Kamu sukar menerima kenyataan apabila teman lelaki mula mengusik untuk mencari lain atau berkawan dengan perempuan daripada teman sekelasnya.

Kamu sangat cemburu. Sungguhpun begitu, kamu tetap setia dan langsung tidak menghiraukan mana-mana lelaki kacak yang datang dan cuba merapati kamu. Kamu tidak pernah endah dan melayan. Malah kamu hanya memandang sekali lalu sahaja. Teman lelaki tetap nombor satu di hati kamu! Si dia bertuah kerana memiliki kamu sebagai teman wanitanya.

Jawapan B lebih banyak : Setia namun masih mahu menggedik!
Susahlah teman lelaki kamu kerana mendapat kekasih yang suka berkawan tak mengira tempat ini. Jiwa kacau dibuatnya, yelah macam mana nak kawal kalau dah kamu memang suka berkawan. Kalau berkawan biasa-biasa tidak mengapa, ini tidak rapatnya
lain macam. Siapa yang tidak cemburu saat melihat kekasih bermesra dengan lelaki lain.

Cubalah kalau si dia yang berbuat seperti itu, apakah tanggapan kamu dan bagaimana pula reaksi kamu? Kalau boleh jagalah batas pergaulan antara kamu dengan lelaki lain. Jangan sampai si dia melafazkan kata putus ye. Awas!

Jawapan C lebih banyak : Tahap kecurangan melebihi kesetiaan!
Alamak! Apa nak buat ni? Kamu memang bukan jenis individu yang setia. Kamu sukar meletakkan hati kamu pada yang satu. Kalau boleh kamu nak bahagikan kepada ramai orang. Semua lelaki kamu nak jadikan pasangan hidup. Boleh dikatakan kamu tidak pernah puas dengan seorang lelaki sedangkan kamu sudah pun mempunyai teman lelaki yang sangat baik dan menyayangi kamu sepenuh hati. Sebaliknya kamu tidak pernah menghargainya malah menghancurkan hatinya pula. Si dia sangat mempercayai kamu tanpa meragui apa-apa pun tentang kamu. Di belakang si dia kamu mula bermain kayu tiga. Mulai saat ini cubalah belajar untuk menjadi pencinta setia.

Hahaha,taw suda kmu kan. Kalau gua terang-terang tdy paling byk jawapan A neh.hehe. dan penerangan nya sangat kena ok ngan gua. hahaha. unbelievable neh.huhu.tp apa2 pun semua ne sekadar kuiz buknnya betul pun. tp lau betul tuh pa bole bwt laa kan. besyukur laa dpt jdi setia ma pasangan anda. hehe. 
So,cukup laa satu kan jangan TAMAK :)

selamat malam n selamat mencuba! ^_^

 

Tuesday, 23 October 2012

Alhamdulillah, masih dengan dea :)






Assalamualaikum & selamat malam kamoo :)
heyy , malam suda kan. cpt tul masa berlalu kan. mcm bru ajk tdy siang tuptup malam sudaa.. 
lau mcm gne besalaa lau suda jdi bambong terhormat. cuti sem laa katakn. hehe. on9 jak laa keja nya c par ne. hehe..

today , 24/10/2012 bh kan sudaa. heee ~ thats mean ary ne anversary month kmi. yeeeeeeee. hahaha. kempen lagi c par, tp dak paalaa bha kan. blog q sukak q laa. ceh! hahaa ;D 
apa2 pun mcm ak ckp tdy mcm ndak rsa jak sudaa rupanya kmi suda cecah 1 tahun 11 bulan. wahhhhh. ;D
Mungkin lau ada oang lain doang ingt alaa apa jak laa bh tu 1 thun lbih bru mau msuk dua tahun apa jak la bh tu kan.. sory laa tp myb bgi ak ia bukan mudah tuk capai k. penuh cbran jgk ne. kenak2 lek cinta jarak jauh ne. perghh! tuhan jak laa yg tahu peritnya cmna yah. huhu. dea d sana ak d sini. cukup jauh. jumpa pun bole dkira n pling laa jmpa pun lau mengkena cuti sem jak laa. huhu. sandi laa bha jgk. ndak mcm kmu yg beruntung dpt jmpa ary2, jalan sama2 hujung minggu. ak ? dia ? mnda... msing2 d tmpat msing2. sedeyyhh la derr ;D tp pa bole bwt bukn d sngjakan minta bgni kan. stdy punya pasal laa.. pa2 pun stdy luk yg pnting k sbb tu yg mnjmin masa depan okeh! Hewhew :)

Happy anniversary to my loving hubby. Thank you for the one year and eleventh month already. Thank you for making me the happiest women besides you. Thank you very much n keep it up then we almost two years. I love you always Muhd Rizuan b. Rusli. 

sincerely love , Andi Nurfarhanah bt. Alimudin :)


InsyaALLAH , kalau ada jodoh takkan ke mana kan ? Amin :)

Friday, 19 October 2012

Please LISTEN :)


Listen
To the song here in my heart
A melody I start but can’t complete

Listen
To the sound from deep within
It’s only beginning to find release


Oh the time has come
For my dreams to be heard
They will not be pushed aside and turned
Into your own all ’cause you won’t listen


Listen
I am alone at a crossroads
I’m not at home in my own home
And I’ve tried and tried to say what’s on my mind
You should have known
Oh now I’m done believing you
You don’t know what I’m feeling
I’m more than what you made of me
I followed the voice you gave to me
But now I’ve got to find my own


You should have listened


There is someone here inside
Someone I thought had died so long ago


Oh I’m screaming out
For my dreams to be heard
They will not be pushed aside or worked
into your own all ’cause you won’t listen

I don’t know where I belong
But I’ll be moving on
If you don’t
If you won’t

Listen
To the song here in my heart
A melody I start but I will complete
Oh now I’m done believing you
You don’t know what I’m feeling
I’m more than what you made of me
I followed the voice you think you gave to me
But now I’ve got to find my own
My own…


p/s : thank you so much YOU :)
btw , follow me at my new look twitter https://twitter.com/FarDaagr8 oky , don't be shyshy yeah . Ty :)