Friday, 23 November 2012

6 sebab beruntungnya wanita mempunyai rahim..





Assalamualaikum & selamat malam semua...
ari ne mau update sbb nak share stu hal ne. hehehe.. 
Yg penting bertuah badan jadi seorang WANITA :)
Jom2x baca ..


1.) Dia bekerja dengan Allah..jadi ‘kilang’manusia.Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh..7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya..


2.) Cuti bersalin juga sehingga 60 hari. Cuti ini bukan cuti suka hati tapi, cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah..Orang lelaki tak ada cuti dari sembahyang…sembahyang wajib baginya dari baligh sehingga habis nyawanya…


3.) Satu lagi berita gembira untuk wanita,sepanjang dia mengandung Allah sentiasa mengampunkan dosanya..lahir saja bayi,seluruh dosanya habis.. Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita, jadi kenapa perlu takut nak beranak? Marilah kita pegang kepada tali Allah. Seandainya wanita tu mati sewaktu bersalin, itu dianggapmati syahid.. Allah izinkan terus masuk Syurga.


4.) Untuk peringatan semua wanita yang bersuami: Seluruh kebaikan suaminya,semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa-dosa suami dia tak tanggung..


5.) Diakhirat nanti seorang wanita solehah akan terperanjat dengan Pahala extra yang banyak dia terima diatas segala kebaikan suaminya yang takdir sedari.. Bila dia lihat suaminya tengah terhegeh-hegeh di titian Sirat,dia tak nak masuk syuga tanpa suaminya, jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk lepas masuk syurga.Didunia lagi, kalau suami dalam kesusahan isteri boleh bantu tambah lagi di akhirat. Kalau seorang isteri asyik merungut, mulut selalu muncung terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra ini..


6.) Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat didalam dan diluar rumah, segala dosa-dosa anak isteri yang tak dididik dia akan tanggung ditambah lagi dengan dosa-dosa yang lain. Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat Allah agar tidak derhaka denganNya. Dan semua lelaki fahami hati naluri seorang wanita & isteri agar tidak derhaka denganNYA…….


Bersyukur kan jadi kaum HAWA :)
Sharing is caring.. 
Bubbye smbung tgok Maharajalawak Mega 2012 ..
:)


Sunday, 18 November 2012

Good Luck !






Assalamualaikum .. hee :)
skg ne ak tgh tunggu org hbis stdy bru bole kcw dea. maklum laa org exam suda kan. 
so,ak ndak taw maw bwt pa2 jdi ak updte jak laa blog yg suda bersawang2 kali laa kan. hahahah. sot.
hehe. so! budak2 poli skg sedang berperang.hahaha.kmi uitm ndak lama plak hbis cuti. hoho.. silih bganti la katakn..haahah.. 

Gool luck to all my friends at politeknik. ndk kira laa poli mna..d poli kk , poliku mna2 laa.. mcm laa ak byk kwn poli yg jauh2.. hahaha. pling2 pun poli kk yg rmi .. lau poli kuching tuh adalaa .. tp yg specialnya yg d sana tuh. wkwkwkwkwk.. rupanya! :D apa2 pun , bwt yg terbek tuk kmu kwn2.. alaa,kmu poli senang jak dpt 3p tuh kan. huhu. ok laa tuh. cerah msa depan. yg penting jan smpai ada carry oky??!! sangsarakkk hidop. huhu. BIAR POINTER RENDAH ASAL JANGAN ADA REPEAT. hahahha. gilak punya prinsip. hehe.. tp betul laa kan. hihihi :)

and

for my beloved one wan at Politeknik Kuching,Sarawak :)
Good luck dear. I know u can do it better than last semester. 
Maintain your pointer as much as you can. I know u can get a brilliant result for this sem.
Don't forget to pray and your parents oky ? 
sorry for last night. hehe. i didn't mean it.
I love you so much. 
Just a few days for our lovely day :)
I'll waiting for you.. 

GOOD LUCK TO ALL OF YOU ! 


AMIN :)



Friday, 2 November 2012

Psstttt.. Ketahui 5 rahsia si LELAKI ;D






 Assalamualaikum , selamat petang olls. hehe.
hujan lebat kan ? Rahmat tuh :) plus2 sgt sedap laa ne kalau tidur kan. hewhew..
aku ne keboringan sdah mau tdur bha.haha. yalaaa.. lps tuh ndak taw maw bwt pa2 sudaa. huhu.
boring sungguh! HUH! maw jalan xda bajet. hahaha. kasian ^^

erm , derek jk laa ngn tajuk aku tuh eyh. hehe.

msti semua curious ne kan apa rhsia sebenar lelaki yg kia nmpak gagah diluar tpi punya rhsia yg kita ndak taw. haha. JOM , kita bungkar.. hihi :D


1) Anak Emak
Oh tidak, gerun rasanya apabila mengetahui si dia anak emak! Maklumlah di hadapan kamu bukan main gentleman lagi tapi apabila di rumah orangnya sangat sopan dan terlalu menurut kata ibunya. Bahaya atau tidak? Mungkin bagi kamu yang tidak suka lelaki anak emak akan mengatakan ia sangat bahaya. Ini kerana kamu risau sekiranya kamu dan si dia menghadapi masalah di kemudian hari, pasti ibunya akan turut campur tangan dan cuba menyelesaikannya bagi pihak kamu. Walau bagaimanapun, lihatlah dari sisi yang positif. Tidak salah sekiranya si dia anak emak,asalkan si dia tahu untuk berlaku adil dan matang dalam membuat keputusan. Oleh itu, kamu janganlah memperlekehkan dirinya.

2) Mempunyai Bantal Busuk
Ha! Jangan tak tahu,bukan si gadis sahaja yang menyimpan bantal busuk, lelaki juga sama. Mungkin bagi kamu kedengarannya sangat lucu tetapi tidak bagi si dia. Baginya bantal tersebut sekadar peneman di kala si dia kesepian dan paling penting untuk tidur. Tanpa bau bantal itu pasti si dia sukar untuk melelapkan mata. Bantal tersebut boleh dikatakan kesayangannya. Mungkin bantal itu telah digunakan sejak kecil sehinggalah saat ini. Kamu pasti tidak menyangka bahawa teman lelaki kamu juga mempunyai bantal busuk seperti kamu. Mesti comel tika melihat dirinya memeluk bantal tersebut.Pasti kamu tertunggu-tunggu si dia bercerita tentang rahsianya yang satu ini, kan?

3) Pembersih
Kamu nampak si dia seolah-olah endah tak endah tentang penampilan dan cara kamu ketika makan.Namun di sebalik itu sebenarnya tersimpan 1001 rasa yang tidak menyenangkan dirinya.Pernah atau tidak apabila kamu dan si dia keluar, penampilannya selekeh atau bajunya tidak bergosok? Sekiranya penampilan si dia rapi, kamu sudah boleh mengagak si dia seorang yang sangat menjaga kebersihan dan tidak suka dengan persekitaran kotor serta penampilan yang tidak kemas. Baginya kebersihan itu melambangkan penampilan seseorang. Sekiranya selama ini kamu tidak pernah menjadikan kebersihan sebagai keutamaan, bermula hari ini kamu perlu menukarnya 100 peratus.

4) Tidak Suka Patung Beruang
Lelaki agak kurang gemar memiliki patung beruang. Bagi si dia, cukuplah sekadar dijadikan hadiah buat kamu dan bukannya untuk dijadikan koleksi peribadi. Pada pandangan si dia, menyimpan dan menyukai patung beruang seolah-olah berjiwa seperti seorang perempuan. Helo,si dia kan lelaki, jadi jatuhlah maruah si dia sekiranya dia mempunyai koleksi seperti ini! Bagi kamu yang tidak pernah menerima hadiah berbentuk patung beruang, janganlah kecewa kerana si dia memang tidak berminat malah untuk memilihnya sebagai hadiah pun tidak tahu. Takut-takut nanti pilihannya tidak kena dengan jiwa kamu.

5) Privasi
Oh, baru tahu rupa-rupanya lelaki juga memerlukan privasi untuk dirinya! Kamu haruslah memahami kehendaknya apabila si dia membuat permintaan untuk tidak keluar bersama kamu di hujung minggu. Jangan pula saat itu kamu merajuk.
Takut-takut si dia bosan mempunyai kekasih seperti kamu. Sekiranya si dia boleh memahami keinginan kamu, jadi apa salahnya kamu pula memahami keinginan dirinya? Sekali sekala berilah waktu untuk si dia menyendiri dan bersama teman-temannya. Tentu kamu akan dianggap kekasih yang paling memahami.



Naaaa, taw sdah kan. serba sedikit laa informasi yg dpt dkongsikan. hehe.
So, pandai2 laa yah lau ada boyfriend begini terutama yg anak mama tuh. hehe. 
like meeeeee :D

tu jak laa, sekian. nty lau ada lagi saaaa updte. SHARING IS CARING :)
bubyeeee..