Friday, 23 November 2012

6 sebab beruntungnya wanita mempunyai rahim..





Assalamualaikum & selamat malam semua...
ari ne mau update sbb nak share stu hal ne. hehehe.. 
Yg penting bertuah badan jadi seorang WANITA :)
Jom2x baca ..


1.) Dia bekerja dengan Allah..jadi ‘kilang’manusia.Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh..7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya..


2.) Cuti bersalin juga sehingga 60 hari. Cuti ini bukan cuti suka hati tapi, cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah..Orang lelaki tak ada cuti dari sembahyang…sembahyang wajib baginya dari baligh sehingga habis nyawanya…


3.) Satu lagi berita gembira untuk wanita,sepanjang dia mengandung Allah sentiasa mengampunkan dosanya..lahir saja bayi,seluruh dosanya habis.. Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita, jadi kenapa perlu takut nak beranak? Marilah kita pegang kepada tali Allah. Seandainya wanita tu mati sewaktu bersalin, itu dianggapmati syahid.. Allah izinkan terus masuk Syurga.


4.) Untuk peringatan semua wanita yang bersuami: Seluruh kebaikan suaminya,semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa-dosa suami dia tak tanggung..


5.) Diakhirat nanti seorang wanita solehah akan terperanjat dengan Pahala extra yang banyak dia terima diatas segala kebaikan suaminya yang takdir sedari.. Bila dia lihat suaminya tengah terhegeh-hegeh di titian Sirat,dia tak nak masuk syuga tanpa suaminya, jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk lepas masuk syurga.Didunia lagi, kalau suami dalam kesusahan isteri boleh bantu tambah lagi di akhirat. Kalau seorang isteri asyik merungut, mulut selalu muncung terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra ini..


6.) Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat didalam dan diluar rumah, segala dosa-dosa anak isteri yang tak dididik dia akan tanggung ditambah lagi dengan dosa-dosa yang lain. Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat Allah agar tidak derhaka denganNya. Dan semua lelaki fahami hati naluri seorang wanita & isteri agar tidak derhaka denganNYA…….


Bersyukur kan jadi kaum HAWA :)
Sharing is caring.. 
Bubbye smbung tgok Maharajalawak Mega 2012 ..
:)


Sunday, 18 November 2012

Good Luck !






Assalamualaikum .. hee :)
skg ne ak tgh tunggu org hbis stdy bru bole kcw dea. maklum laa org exam suda kan. 
so,ak ndak taw maw bwt pa2 jdi ak updte jak laa blog yg suda bersawang2 kali laa kan. hahahah. sot.
hehe. so! budak2 poli skg sedang berperang.hahaha.kmi uitm ndak lama plak hbis cuti. hoho.. silih bganti la katakn..haahah.. 

Gool luck to all my friends at politeknik. ndk kira laa poli mna..d poli kk , poliku mna2 laa.. mcm laa ak byk kwn poli yg jauh2.. hahaha. pling2 pun poli kk yg rmi .. lau poli kuching tuh adalaa .. tp yg specialnya yg d sana tuh. wkwkwkwkwk.. rupanya! :D apa2 pun , bwt yg terbek tuk kmu kwn2.. alaa,kmu poli senang jak dpt 3p tuh kan. huhu. ok laa tuh. cerah msa depan. yg penting jan smpai ada carry oky??!! sangsarakkk hidop. huhu. BIAR POINTER RENDAH ASAL JANGAN ADA REPEAT. hahahha. gilak punya prinsip. hehe.. tp betul laa kan. hihihi :)

and

for my beloved one wan at Politeknik Kuching,Sarawak :)
Good luck dear. I know u can do it better than last semester. 
Maintain your pointer as much as you can. I know u can get a brilliant result for this sem.
Don't forget to pray and your parents oky ? 
sorry for last night. hehe. i didn't mean it.
I love you so much. 
Just a few days for our lovely day :)
I'll waiting for you.. 

GOOD LUCK TO ALL OF YOU ! 


AMIN :)



Friday, 2 November 2012

Psstttt.. Ketahui 5 rahsia si LELAKI ;D






 Assalamualaikum , selamat petang olls. hehe.
hujan lebat kan ? Rahmat tuh :) plus2 sgt sedap laa ne kalau tidur kan. hewhew..
aku ne keboringan sdah mau tdur bha.haha. yalaaa.. lps tuh ndak taw maw bwt pa2 sudaa. huhu.
boring sungguh! HUH! maw jalan xda bajet. hahaha. kasian ^^

erm , derek jk laa ngn tajuk aku tuh eyh. hehe.

msti semua curious ne kan apa rhsia sebenar lelaki yg kia nmpak gagah diluar tpi punya rhsia yg kita ndak taw. haha. JOM , kita bungkar.. hihi :D


1) Anak Emak
Oh tidak, gerun rasanya apabila mengetahui si dia anak emak! Maklumlah di hadapan kamu bukan main gentleman lagi tapi apabila di rumah orangnya sangat sopan dan terlalu menurut kata ibunya. Bahaya atau tidak? Mungkin bagi kamu yang tidak suka lelaki anak emak akan mengatakan ia sangat bahaya. Ini kerana kamu risau sekiranya kamu dan si dia menghadapi masalah di kemudian hari, pasti ibunya akan turut campur tangan dan cuba menyelesaikannya bagi pihak kamu. Walau bagaimanapun, lihatlah dari sisi yang positif. Tidak salah sekiranya si dia anak emak,asalkan si dia tahu untuk berlaku adil dan matang dalam membuat keputusan. Oleh itu, kamu janganlah memperlekehkan dirinya.

2) Mempunyai Bantal Busuk
Ha! Jangan tak tahu,bukan si gadis sahaja yang menyimpan bantal busuk, lelaki juga sama. Mungkin bagi kamu kedengarannya sangat lucu tetapi tidak bagi si dia. Baginya bantal tersebut sekadar peneman di kala si dia kesepian dan paling penting untuk tidur. Tanpa bau bantal itu pasti si dia sukar untuk melelapkan mata. Bantal tersebut boleh dikatakan kesayangannya. Mungkin bantal itu telah digunakan sejak kecil sehinggalah saat ini. Kamu pasti tidak menyangka bahawa teman lelaki kamu juga mempunyai bantal busuk seperti kamu. Mesti comel tika melihat dirinya memeluk bantal tersebut.Pasti kamu tertunggu-tunggu si dia bercerita tentang rahsianya yang satu ini, kan?

3) Pembersih
Kamu nampak si dia seolah-olah endah tak endah tentang penampilan dan cara kamu ketika makan.Namun di sebalik itu sebenarnya tersimpan 1001 rasa yang tidak menyenangkan dirinya.Pernah atau tidak apabila kamu dan si dia keluar, penampilannya selekeh atau bajunya tidak bergosok? Sekiranya penampilan si dia rapi, kamu sudah boleh mengagak si dia seorang yang sangat menjaga kebersihan dan tidak suka dengan persekitaran kotor serta penampilan yang tidak kemas. Baginya kebersihan itu melambangkan penampilan seseorang. Sekiranya selama ini kamu tidak pernah menjadikan kebersihan sebagai keutamaan, bermula hari ini kamu perlu menukarnya 100 peratus.

4) Tidak Suka Patung Beruang
Lelaki agak kurang gemar memiliki patung beruang. Bagi si dia, cukuplah sekadar dijadikan hadiah buat kamu dan bukannya untuk dijadikan koleksi peribadi. Pada pandangan si dia, menyimpan dan menyukai patung beruang seolah-olah berjiwa seperti seorang perempuan. Helo,si dia kan lelaki, jadi jatuhlah maruah si dia sekiranya dia mempunyai koleksi seperti ini! Bagi kamu yang tidak pernah menerima hadiah berbentuk patung beruang, janganlah kecewa kerana si dia memang tidak berminat malah untuk memilihnya sebagai hadiah pun tidak tahu. Takut-takut nanti pilihannya tidak kena dengan jiwa kamu.

5) Privasi
Oh, baru tahu rupa-rupanya lelaki juga memerlukan privasi untuk dirinya! Kamu haruslah memahami kehendaknya apabila si dia membuat permintaan untuk tidak keluar bersama kamu di hujung minggu. Jangan pula saat itu kamu merajuk.
Takut-takut si dia bosan mempunyai kekasih seperti kamu. Sekiranya si dia boleh memahami keinginan kamu, jadi apa salahnya kamu pula memahami keinginan dirinya? Sekali sekala berilah waktu untuk si dia menyendiri dan bersama teman-temannya. Tentu kamu akan dianggap kekasih yang paling memahami.



Naaaa, taw sdah kan. serba sedikit laa informasi yg dpt dkongsikan. hehe.
So, pandai2 laa yah lau ada boyfriend begini terutama yg anak mama tuh. hehe. 
like meeeeee :D

tu jak laa, sekian. nty lau ada lagi saaaa updte. SHARING IS CARING :)
bubyeeee..

Saturday, 27 October 2012

Kamu Pencinta Setia @ Tidak? Jum,check it out :)







Assalamualaikum & selamat malam kawan :)
Salam aidiladha yaa semua.. 
hehe,x ramai plak yg on9 ne malam kan. besala oang beraya. raya la sangat. hahaha. kesian laa yg d perantauan kan. hahaha ;D pa bole bwt laa. huhu ~ sabar la nak yah! 
Erm,cukup bosan yah on9 ne mlm. huhu. ak p buka2 laa ne REMAJA punya page. terus2 kan aku jumpa ne naa. hihihi. best ne n sangat ngam laa ngan aku laa. x taw laa lau kmu kan. hehe. lau mau taw cek sendiri laa. kan SHARING IS CARING. hehe ~ 

JOM !!!!

1.Setiap kali kamu berdua keluar bersama, adakah kamu akan memakai pakaian daripada warna yang sama?
a. Ya.
b. Tidak.
c. Kadang-kadang.

2. Setiap kali berlakunya pergaduhan, kamu lebih banyak?
a. Menunjukkan protes.
b. Berdiam diri.
c. Tidak endah dengan apa yang diperkatakan.

3. Adakah kamu mempunyai kawan lelaki selain si dia?
a. Ada, hanya teman sekelas.
b. Tidak, kerana teman lelaki cemburu.
c. Banyak dan sangat rapat.

4.Walaupun pelbagai versi cerita tentang teman lelaki yang dikhabarkan kepada kamu agak negatif, kamu lebih selesa?
a. Melenting dan marah.
b. Selidik dan tanya dirinya.
c. Masih setia dan menyayangi dirinya.

5.Kamu pernah dipukul dan dimarahi teman lelaki dengan teruk sehinggakan perkara itu menjatuhkan maruah kamu, tindakan kamu?
a. Masih sayang dan setia.
b. Bertindak meninggalkan dirinya.
c. Lawan dan tidak sesekali tunduk.

6.Sepanjang bercinta, kamu pernah terkantoi dengan teman lelaki tentang?
a. Bermesej dengan lelaki lain.
b. Keluar dengan lelaki lain.
c. Memasang dua lelaki dalam masa yang sama.

7.Sepanjang mengenali dirinya, si dia banyak membuatkan kamu?
a. Bahagia dan gembira.
b. Sedih dan terluka.
c. Biasa sahaja.

8.Setiap kali kamu keluar, sekiranya ada lelaki kacak yang lalu pasti kamu akan?
a. Berpaling untuk melihat buat kali kedua.
b. Tidak kisah.
c. Teruja dan memberikan senyuman.

9.Tiga perkara yang menceritakan tentang kamu?
a. Suka berkawan, santai dan gembira.
b. Penyayang, romantik dan pemalu.
c. Baran, tidak suka dikongkong dan suka berkawan.

10.Sekiranya diberi pilihan, kamu akan memilih pasangan yang?
a. Kelakar dan romantik.
b. Baik dan beriman.
c. Nakal dan penyayang.

Ne jawapan nyaa geng !! Jengjengjeng ~~ :)


Jawapan A lebih banyak : Wow! Pencinta setia itu ialah kamu.
Walaupun kamu seorang yang nakal dan gila-gila tapi jiwa kamu sangat sensitif. Nampak macam kental dan tidak kisah tapi rupa-rupanya kamu kuat menangis. Kamu sukar menerima kenyataan apabila teman lelaki mula mengusik untuk mencari lain atau berkawan dengan perempuan daripada teman sekelasnya.

Kamu sangat cemburu. Sungguhpun begitu, kamu tetap setia dan langsung tidak menghiraukan mana-mana lelaki kacak yang datang dan cuba merapati kamu. Kamu tidak pernah endah dan melayan. Malah kamu hanya memandang sekali lalu sahaja. Teman lelaki tetap nombor satu di hati kamu! Si dia bertuah kerana memiliki kamu sebagai teman wanitanya.

Jawapan B lebih banyak : Setia namun masih mahu menggedik!
Susahlah teman lelaki kamu kerana mendapat kekasih yang suka berkawan tak mengira tempat ini. Jiwa kacau dibuatnya, yelah macam mana nak kawal kalau dah kamu memang suka berkawan. Kalau berkawan biasa-biasa tidak mengapa, ini tidak rapatnya
lain macam. Siapa yang tidak cemburu saat melihat kekasih bermesra dengan lelaki lain.

Cubalah kalau si dia yang berbuat seperti itu, apakah tanggapan kamu dan bagaimana pula reaksi kamu? Kalau boleh jagalah batas pergaulan antara kamu dengan lelaki lain. Jangan sampai si dia melafazkan kata putus ye. Awas!

Jawapan C lebih banyak : Tahap kecurangan melebihi kesetiaan!
Alamak! Apa nak buat ni? Kamu memang bukan jenis individu yang setia. Kamu sukar meletakkan hati kamu pada yang satu. Kalau boleh kamu nak bahagikan kepada ramai orang. Semua lelaki kamu nak jadikan pasangan hidup. Boleh dikatakan kamu tidak pernah puas dengan seorang lelaki sedangkan kamu sudah pun mempunyai teman lelaki yang sangat baik dan menyayangi kamu sepenuh hati. Sebaliknya kamu tidak pernah menghargainya malah menghancurkan hatinya pula. Si dia sangat mempercayai kamu tanpa meragui apa-apa pun tentang kamu. Di belakang si dia kamu mula bermain kayu tiga. Mulai saat ini cubalah belajar untuk menjadi pencinta setia.

Hahaha,taw suda kmu kan. Kalau gua terang-terang tdy paling byk jawapan A neh.hehe. dan penerangan nya sangat kena ok ngan gua. hahaha. unbelievable neh.huhu.tp apa2 pun semua ne sekadar kuiz buknnya betul pun. tp lau betul tuh pa bole bwt laa kan. besyukur laa dpt jdi setia ma pasangan anda. hehe. 
So,cukup laa satu kan jangan TAMAK :)

selamat malam n selamat mencuba! ^_^

 

Tuesday, 23 October 2012

Alhamdulillah, masih dengan dea :)






Assalamualaikum & selamat malam kamoo :)
heyy , malam suda kan. cpt tul masa berlalu kan. mcm bru ajk tdy siang tuptup malam sudaa.. 
lau mcm gne besalaa lau suda jdi bambong terhormat. cuti sem laa katakn. hehe. on9 jak laa keja nya c par ne. hehe..

today , 24/10/2012 bh kan sudaa. heee ~ thats mean ary ne anversary month kmi. yeeeeeeee. hahaha. kempen lagi c par, tp dak paalaa bha kan. blog q sukak q laa. ceh! hahaa ;D 
apa2 pun mcm ak ckp tdy mcm ndak rsa jak sudaa rupanya kmi suda cecah 1 tahun 11 bulan. wahhhhh. ;D
Mungkin lau ada oang lain doang ingt alaa apa jak laa bh tu 1 thun lbih bru mau msuk dua tahun apa jak la bh tu kan.. sory laa tp myb bgi ak ia bukan mudah tuk capai k. penuh cbran jgk ne. kenak2 lek cinta jarak jauh ne. perghh! tuhan jak laa yg tahu peritnya cmna yah. huhu. dea d sana ak d sini. cukup jauh. jumpa pun bole dkira n pling laa jmpa pun lau mengkena cuti sem jak laa. huhu. sandi laa bha jgk. ndak mcm kmu yg beruntung dpt jmpa ary2, jalan sama2 hujung minggu. ak ? dia ? mnda... msing2 d tmpat msing2. sedeyyhh la derr ;D tp pa bole bwt bukn d sngjakan minta bgni kan. stdy punya pasal laa.. pa2 pun stdy luk yg pnting k sbb tu yg mnjmin masa depan okeh! Hewhew :)

Happy anniversary to my loving hubby. Thank you for the one year and eleventh month already. Thank you for making me the happiest women besides you. Thank you very much n keep it up then we almost two years. I love you always Muhd Rizuan b. Rusli. 

sincerely love , Andi Nurfarhanah bt. Alimudin :)


InsyaALLAH , kalau ada jodoh takkan ke mana kan ? Amin :)

Friday, 19 October 2012

Please LISTEN :)


Listen
To the song here in my heart
A melody I start but can’t complete

Listen
To the sound from deep within
It’s only beginning to find release


Oh the time has come
For my dreams to be heard
They will not be pushed aside and turned
Into your own all ’cause you won’t listen


Listen
I am alone at a crossroads
I’m not at home in my own home
And I’ve tried and tried to say what’s on my mind
You should have known
Oh now I’m done believing you
You don’t know what I’m feeling
I’m more than what you made of me
I followed the voice you gave to me
But now I’ve got to find my own


You should have listened


There is someone here inside
Someone I thought had died so long ago


Oh I’m screaming out
For my dreams to be heard
They will not be pushed aside or worked
into your own all ’cause you won’t listen

I don’t know where I belong
But I’ll be moving on
If you don’t
If you won’t

Listen
To the song here in my heart
A melody I start but I will complete
Oh now I’m done believing you
You don’t know what I’m feeling
I’m more than what you made of me
I followed the voice you think you gave to me
But now I’ve got to find my own
My own…


p/s : thank you so much YOU :)
btw , follow me at my new look twitter https://twitter.com/FarDaagr8 oky , don't be shyshy yeah . Ty :)






Friday, 28 September 2012

Thank you Malaysia :)

Assalamualaikum . hee . 
lama laa jgk x update2 ne . bru kesian buka  blog q neh. maklum laa bz ngan http://www.facebook.com/FarParpar jak kan . tu laa tu .. hehe ... lagi pun exam ak ndak lama mula .. ari selasa ne start sudaa paper kuh. paper MICROECONOMICS lagi tuh . adeh . matik laa. tp kan dak pandai2 stdy . fb trus jak kan. hahaha . ngok2 xD . 

tdy kan tym2 on9 neh . home aq penuhu gilak wey pasal BAJET 2013 . hahah . matik ko . trus aku pun bru taw ne ari oang drumah mesti smua tguk rncnagn tuh. hahaha . last2 ada orang post sal tuh laa . bha , ak ne d hstel mnalaa taw apa2 berita kesian . maklum laa xda tv . hahaha . harap en.goggle jak laa kan.
last2 ak sama romate ak neh pg laa knuk mncek d goggle apa yg jadi. type la knuk bajet 2013 sbb byk oang ckp psal BAUCAR STUDENT IPTA . naaa ! pntg jooo d dgr . hahaha . eyalaa . doang ckp RM250 knuk kmi neh d bgi . hahaha . tuk kepastiang kmi pg laa cek d goggle trus jumpa ne naaa . kmu tguk ! xD


naaa , bru ak sama c roomate ne pecaya . hahaha . bhgianyaa ! bteriak2 lek . kalah suri rumah yg dpt RM500 . matik kau ! gilak untung kan. hahaha . tp syukur laa juak dpt baucar lgi . dpt jugak sapsai licin tuh semua novel . hahahahaa . 
apa2 pun thnk you laa to our prime ministry . 
mcm katanya tuh JANJI DITEPATI kaa eya ? hahaha . apa2 laa . jnji dpt baucar lagi . hahaha . 
THANK YOU MALAYSIA :)

Thursday, 23 August 2012

My befday BOY :)

Assalamualaikummmmmm ! kmi dtg mau beraya . ahakz ! mntng-2 mood raya kan . mintapuji . haha ;D

ehm-2 , kempen-2 luk bha . hahaha . PEDULI LAA ! ;D 23/8/2012 ne ary kan . haha . ne ari bfday dea sudaa . si tua bangkak . yalaa mkin tua sudaa umurnya pun sudaa 19 . hehe . bangga laa joak oang pertama wish . hahayyy ! 
apa-2 pun , ak mau melalak menyanyi luk dlm blog ak . bole bah kan ? haha . 

 it is espcially to my beloved one

HAPPY BIRTHDAY TO YOU , 
HAPPY BIRTHDAY TO YOU , 
HAPPY BIRTHDAY TO WAWAN , 
HAPPY BIRTHDAY TO YOU ... 



ehe , syg nyanyi tuk hby tu . bygkan jak d dpn hby tu syg nyanyi . haha . ber pun ndak nyanyi depan-2 ar tapi ikhlas ok ! :)

ok laaa , moga-2 btmbh matang n berbakti kpda oang tua k . jan plak mkin meningkat umur otak makin menurun k . tp i trust u bebeh . U'RE THE BEST SON n BROTHER THAT I HAVE KNOWN n also THE BEST BOYFRIEND THAT I HAD . ohmyenglish ! haha :)
I LOVE YOU SO MUCH !

 * k laa , tu jak laaa . haha . blog q sukak q laa . hahaha . xda bha . gurau-2 jeee .. 

SELAMAT HARI RAYA MAAFZAHIR DAN BATIN !
Lau ada open house panggil-2 jak ar . ehe ;D 

bye-2 , mat malam :)

Sunday, 5 August 2012

our months is coming laaa sangs ! :')

assalamualaikum , selamat petang n selamat berpuasa semuanya . hewhew :')
hurm , ary neh 5 / 8 / 2012 sudaa kn . perghhh , punya cepat kan masa neh berlalu . mcm air jak neh . aku rasa laa . HAHA . dtg juak kerajianan aku neh mau menaip-2 sudaa .. eyalaa solo-2 sendiri dlm bilik apa ndak nyaa . kwn-2 ? ada yg bejalan , ada yg ada hal sendiri . malas mau gnggu laa kan . bukan selalu jugak sndiri-2 neh . siuk jugak laa . haha . siuk laa snagt maka-2 sedehhhh . hmmmpphh :/ so , back to the entry one , bulan neh bulan OGOS . ohyeahhhhhh ! hehehe ~ kenapa kunun ? mau tau jum laa baca . HARHAR :)


sdg-2 ak bersms dgn si buipren ( ala kempen lek dea , HAHA ) tp betol laa , hehe ttba neh terkesima knuk yg menyatakan THIS MONTHS OUR MONTHS laaa sudaa syg . hihihi . sebab ? bulan kelahiran kmi berdua . weeeeeeeeeeeeee :) bestnya rasa diri ini bfday hampir-2 sama dengan si kekasih hati . haha . jarang tuh oang mau dapat . mau cakap jodoh mungkin laa jugak . harap-2 jak laa kan . kita cuma mampu merancang tuhan yang menentukan . tu yg selalu dea cakap . hehe . amin :) apa yang penting dea cuma tua 4 hari jak pun dari aku . hehe . x jauh beza pun . ada oang ckp kalau buipren kita neh muda bulan dry kita x matured . eya meh ? ak rsa x jugak laa . tp nseb laa jugak dea tua 4 hari . 4 hari jak pun . xda makna nya kan . haha . tu yg matang gilerrrr mcm oang tua-2 pun ada pikiran nya c beliau neh ~ hahaha . sory by ! :3

UNFORTUNATELY , kami blum pernah lagi celebrate bfday tuh sama-2 . sebab ? bru setahun lebih pun kapel . haha . laps tuh lau tym bfday msti tym tu puasa n raya . naa , tym tu jugak kami sedang dlm semester d ipta masing-2 . huhu . cmana tuh . sedehhh . huhu . paling-2 smbut pun d hengpon sejak laa dgn make a wish each other . punyalaaa . kepingin sngt neh mau celebrate sma-2 . tp apa kan daya . huhuhu . thun neh insyallah lau ada kesempatan mungkin dapat celebrate smaa-2 kot . eyalaa tym thun neh raya sudah tym bfday tuh . hahaa . dobol-2 laa duit raya neh di cmpur ngan duit bfday . kalau ada . hahaha ~

apa-2 pun , bfday mau dekat sama bukan nya ukuran tuk bcinta neh . hahaha . jiwang siottt . tp btol laa . lau mcm neh kira bonus laa kan . lau yg sama langsung lagi beruntung , save bajet tuk cake kan . haha . ndak dirancang pun . sudah beberapa hari aku kapel ngan dea neh bru ak perasa bfday kitaorng hampir dekat . naa . hahaa . ndak caya pun ada . haha . tp kenyataan suda pa bole bwt kan . hepy-2 jak laa :) msti ada yg tnyak-2 neh dry tdy ak ckp trikh-2 tpxda pun ak kasi tnjuk . tp myb ada yg taw bha suda tuh . haha . ksi taw jak laa kan . *tapuji ehh ! hahaha .



nee lelaki yang aku cakap-2 tuh . hahaha .
 mekong boss budak 23 ogos neh . 
hehe :)



nee gadisnyaa . haha .  
aku bha neh kan . hahaha 
^_^

haha , hampir kan . hehe . kepala dua jugak dihantam bha kan . hahaha . 
dn ini sngt spesial tuk aku ngan dea . hehe . 
tmbh syg-2 pun ada . hehe . 

moga-2 seja laa dpnjngkan umur dn jodoh tuk kami kan . amin :)
* k laa stop sini dulu erk . kmu pun mngkin bosan baca crita aku yg ngarut-2 neh , jgn tipu posa neh . betul kan ? haha . btw , thnkx sudi membacanya . xda niat tuk pa-2 pun . just sharing for happiness k . 
mau p beli tuk sungkai dulu . cean sungkai solo-2 . huhu . 

SELAMAT BERBUKA TUK UMAT ISLAM YG BERPOSA ..
assalamualaikum dn selamat beramal :)

Sunday, 1 July 2012

oledy one year seventh month and 1 week laaa .. ^_^

Assalamualaikum semua :)
wahhhhhhh , rajin suda ne mau mngupdate belog q yg bakarat ne . hehe . ok juak bha kan kamu petang-2 ne . maklum laa mesti byk sudah yg ndak kesabaran mau tguk final euro ne nty subuh . apa toh yg lawan , SPAIN vs ITALY kaa eya ? maklum laa oang tnggal d asrama mana laa tau cean perkembangan dunia luar . 
( luar la sangat ) hahaha ;D

erm3x . skg ne msuk mnggu keempat sudah bha ak tuk sem 2 ne . aigoooo ~ punya capat masa kan . tp bgus laa juak bha toh . makin cepat makin asyik . ( ada sebabnya ne c gilak ) hahaha . tgok ary ne ne sudah 1
 JULAI . naaa , hbis bgtu seja bulan JUN . hehe . sob-2 , ayok laa kmu baca-2 cerita q ne . hahaha . knuk . dry kmo seja bha :) x salah kali q rsa kongsi-2 pengalaman . hahaha . UISEH ! ;D
( pengalaman laa sangat ) heeee ~ 

oledy one year seventh month and 1 week laaa 

naa , biru-2 sudaa tajuk q tuh kan . hehe . mesti kmu sudah agak kan apa toh . yaa ! bijak-2 oang d fb ne . hehe . mesti da yg mau ckp2 mau juak mengempen-2 tp berlaa kan . tp btul la jgk tuh , hahahah . x la bha . kamo ne . smua oang ada hak kan mau bwt cm ak buat ne . just be urself  n beranikan diri k kwan-2 :D
jom-2 balek p tjuk asal . haaa ! yaa , ak ma dea sudah cecah 1 thun 7 bulan 1 minggu ne ary . hehe . 
lama juak bh bagi aku . bagi aku laa . bgi dea jgk laa . hahaha . tp mngkin bgi kmu yg dluar sana myb alaa baru stu thun lbih apa seja la bha tuh kan . kan-3 ?? tipu laa lau x cakap gtu sebab aku pon sllu ckp oang bgtu . hahahahaha . jujur bha :) oang jujur d sayang tuhan . naa :) nda bah , jan pegal2 yah kamo baca ne :)

aku sama dea ndak sngka bha juak hbungan ne boleh kekal lama smpai bgni . rekod laa juak bgi ak . hahaha . ( trip playgirl lek ) hahaha . tp dea pun bgtu bha . hahaha . sama-2 laa . alaa kisah silam buat pa mau ungkit kan , ceh . hahaha :) myb ada setengan kwn aku n dea yg taw cmana kami bole bersama . uikna , ayat tuh bha ,. bersama ar . hahahah . 

dalam hubungan mustahil laa ndak pernah berlakunya persengketaan . hahaha . lucu doh ayat mu par . hahaha :) tp btul laa kan . tipulaa lau ada yg ckp hubungan dorang bahagia mcm air jak . tipulaa . ndak best bha juak lau bahagia mcm air tuh . boring :) cuak lau ada gaduh-2 . naa , di situlaa ko tguk behumbang hp , bhantak itu ini , maki sana sini , mejok sini sana . hahaha . TAPI , tu yg bikin korang saling tambah sayang menyayang tuh , hahaha . betul . x tipu . haha . sana laa juak ko makin tambah kenal perangai nya , gayak-2 nya yg sebenar lau marah camna . naaa . ok tuh bgduh-2 . tp jan laa selalu . boring :) hahaha . 

senang seja bha lau mau hubungan tuh kekal sebenarnya . hahaha . adeh , trep pandai lek kan . hahaha :)
janji MEMAHAMI each other . kenak-2 lek yg  cinta jarak jauh mcm KAMI ne . hahaha . SETIA ? kompom laa MESTI kan . berpun kita belum tau sapa jodoh kita tp x salahkan lau kita berharap yg sekarang ne jadi jodoh kita kan . amin :) pa lek ar ? oya , anu PERCAYA laa bha . pecaya par mesti . haha . kmu pecaya tu mesti . susah tu bole bikin gduh . haha ( pengalaman ) :D

1 tahun 7 bulan 1 minggu ne , boleh dikira pakai mulut kami jumpa kesian . hahahaha :)
naseb laa kan cinta jauh-2 ne . sudah stdy mang bejauh . asal kompom laa jauh jugak . 5++ lebih kilometer bha bilang . huhu . sabo je laaa . KK <---> TAWAU . maigad ! jauh doh . krem juak pantat kan . hahaha ;D
tp ak sukur la juak kmi msih bole jmpa lagi walaupun tym cuti semester seja . daripda ada oang yg langsung ndak bole jumpa kan . lagi kesian . tp x pala demi mengjar masa depan berkorban laa kan . nty ada juak tuh . sabar yah kawanku :) lau jodoh x kan ke mana jugak . sama-2 laa kita saling mengingati . hehe :)

so ! rsanya tu jak laa yg aku mau share sal cerita cintan cintun ku ngan c tshabalala ne . hehe . 
mau tgok oangnya ka ? haha . kmu tau juak bha tuh . ndak juak hengsem tp mcm oang bilang manis nya ada . wah ! hahahaha . matik laa ada juak yg kembang-2 nty ne . xpala by bukan selalu . bwerkk ;p


* naaa , manis kan ;p


* dua si gilak :)


hehe . moga-2 berkekalan laa hendaknya . besala cinta muka buku ne . hahaha :) kalau jodoh x ke mana pun kan . kmu doakan yah :)
makaseh n bye-2 :)


* p/s to MRR : 1432436 :) 





Friday, 8 June 2012

aku ada 3 CEWEK :)

Assalamualaikum guys :) 
wah , lamanya sudah aku x update belog q ne . astaghfirulahalazim ! ne semua gara2 lappy q yg penuh masalah laa ne . heee . last update ak pun 8 Feb 2012 . perghh ! gylak berbulan2 sudaa aku x update kan . hehe . tu laa naseb laa jugak ak sudaa hntr pegi kadai lappy ak ne bru laa ak dapat berbelog mcm besa suda . smuanya pun gara2 VIRUS ! huuuu . alhamdulillah skg smua ok suda :) 

ok guys ! act , dry smlm bh lg ak mau update ne belog tp malar ada kekangan yg x di ingini . heee . naa ! sikalang ada peluang sudaa so update laa kan . lg pun besok ak masuk asrama suda sbb UITM akan start sesi balek . isnin ne mula suda genk , tp x sbr juak bh . lau d umah makan , tdur , on9 jak keja d taunya c far ne . hehe :D . erm , bebalik ngan tajuk ak ne . jom2 ! :)

' AKU ADA 3 CEWEK ?? '
mesti kmo tertanya2 apaitooo ? haha , tp mesti ada juak yg set dlm pikiran msti kmo taw yg akan ak share ne psal KAWAN :) yaaa ! pandai . mang betol laa psal 3 oang cewek2 merangkap KAWAN ak . hehe .
dulu , ak ada sorang kwn baik tp sikalang bertambah menjadi 3 sudaaa ! yeaaahh , alhamdulillah :) 
jom kamoo kita tengok sapa 3 CEWEK yang ak maksudkan neh .
jeng3x ! 

tp sebelum tuh , ak akn kenalkan dorang mngikut tempoh perkenalan antara kami ok .
so , yg kpda 3 cewek ak neh plak jan amek aty yah lau antra sapa2 yg ak mention dulu . tu bukan mnunjukkan dea ataw ko lebih pnting tuk ak .
bagi ak KAMU BER'3 sangat penting tuk ak k :)
HARAP MAKLUM & DILARANG MAKDAL ! 

CEWEK pertama si par :)

NURAMIRAH FATEHANA BINTI JAMRAN 

ok , nickname'y ne cewek MIRA taw pun IRAH . tp ira tu besa'y panggilan d umah laa . taw bh ak . haha .
sbb ak pena tnggal d umah ne . adalaa dlm 2-3 bulan laa , hehe . erm , ak kenal dea neh dry ak FORM 4 sampai sekarang laa kmi berkwan . lpas tuh hbis spm kmi dua2 ndak dpt PLKN . haha . ak dpt pun pnggilan ke-2 tp ak x pegi pun . haha . so , kmi kerja laa sama2 . lau kmo mau taw laa sejak dry sekolah lagi asal p mna2 mesti kmi berdua . kenak2 lek tnggal berdekatan umah , sebelah blok jak pun . hehe . tu yg bikin erat kasih syg kmi tu . hehe . tp bulan 5 2011 ak dpt twran pg uitm duluan . 

so , ak trpksa brenti keja yg d tmpat yg sama . tnggal laa dea sndiri . huhu . sdihlaa juak sbb 
selalu'y mesti kmi berdua . p keja sama2 , 
mkn sama2  , ktwa sama2 tym keja , mngutuk oang pun sama2 . hahaha . kan mira ? 
tp last2 upanya dea pun dpt uitm tp intake ke2 . naa , sama2 laa kmi suda d uitm kan :)
malang'y , kmi x sama kos . ak bsnes dea pelancongan . naa , beza hbis kan kos kmi . huhu .
lau kamu mau taw gara2 tu laa jgk kmi gduh besar . kmi mang selalu juak gaduh2 , tp ok laa juak sbb ak yg pujuk . hehe . 

c mira neh kuat merajuk ne , tuh laa prangai'y yg dak penah pupus . haha . sory mira :)
kmi bgduh sbb kami x dpt mcm tym kmi d dlm klas dulu . lau dulu d kelas kmi duduk bersebelah , p tndas sma2 , rehat sama2 pokok'y smua sama2 . huhu . smpi ada yg anggap kmi kembar . apa yg aku ada dea pun ada kecuali bf laa . hehe . tp skg neg bf dea n bf ak pun bkwan sbb doang stu sekolah jgk mcm kmi . hehe .
erm , tu laa lama jgk kmi gduh ndak btegur tym d uitm . myb dea rsa ak krg layan n x mcm dulu lek tu yg dea mrajuk tuh ma ak . hehe . tp sbnar'y bkn ak sngja tu mira . mang kita x bole mcm dulu sbb masing2 suda kita ikut hala tuju kan kejar cita2 , so x boleh suda jdy belangkas kan mcm dulu . hehe . tp pa2 pun skg kita ok kan . ber x mcm dulu suda . yg penting ko ingt ak , ak ingt ko . hehe :) 

haaa ! neh naa oang'y , cantek dea neh :)
( kembang laa ko tuh kan , bwerkk )


name : Nuramirah Fatehana binti Jamran 
date of birth : 16 August 1993 
asal : Tawau mareeee 
status : ALREADY TAKEN !
fb : Amirah Fatehana


CEWEK kedua si par :)

NADZATUL SHIMA BINTI UMAR

haaa , ne plak nickname'y SHEMA . cantik kan dea . mang dea neh gilaan ramai juak tp tap setia 
ma c eicu'y neh . jgn kmu . hehe . ok , lau dgn dea neh plak lucu cara kmi bekenal . hahaha . kmi kenal dry FACEBOOK . hehe . dea neh act kwn c wan buiren ak . ak pun x taw laa sapa yg add sapa yg penting kmi bole berkwn pun dry bf ak . hehe . tp yg ak ingt ak berkwn ngan dea d fb neh start April 2011 . lama2 gtu kmi menjadi rapat neh d fb . ea laa dea kn kwn bf ak . so , kdg2 ak tnyak2 sal bf ak sma dea laa . x salah bha kan lau gtu , hehe . so x lama2 gtu kmi jdy sngt rapat . last2 dea pun dpt twaran d uitm . tym tuh ak sudaa d uitm pun . kira'y ak awal sesem jak pun  sbb ak ambil pra-dip dulu bru p diploma . 

naaa , tym diploma hujung tahun lalu bulan 11 , d sana laa bru kami bertemu 4 mata . haha . mcm kapel plak sudaa ! hahahah . talabih sudaa . hehe . sblum tuh ngan ak laa juak dea tnyak2 sal uitm  dan disitulaa juak kmi tmbh rapat . then , awal pagi ak ingt lek tuh tym kami mau pg klas ak terjumpa dea . haha . ak ingtkan ak salah oang rupa2'y c shema bh ne , aty ak cakap laa . lpas tuh trus ak teriak2 nama'y ak panggil . hahaha . mula2 ak ingtkn ak kuyak sbb xda respon neh , huhu . last2 dea p dekat ak bru dea ckp aik ko bha ne far . hahahah :) sikit ak kuyak oleh dea kan , jahat'y kan ko shema ? . hehe ;p

erm , start tuh sudaa jumpa depan mata tmbh laa lgi kmi rapat . rapat serapat'y . hehe . lau ada mslh kongsi . try to solve sama2 . hehe . dea neh amek kos perakaunan d uitm . hehe . erm , kmi perna gduh kaa ea ? 
rsa'y belum lagi laa . hehe . tp harap2 xdalaa . x best neh gduh2 kin stress . tp dea neh pun kuat mejok'y . adeh , sama seja ngan cewek ak yg pertama tuh . hahaha . nseb ak laa kali kan dpt cewek2 kuat merajok . hehe :)  btw , thanks ar sudaa tumpang kan umah ko tym ak cuti2 malasyia d Tawau tuh ari . hepy sngt dapat kenal fmly ko yg mcm fmly sndri sudaa . hehe . kimslam ma doang ar :) apa2 pun babe , hope kita kwn sampai bila2 :)

ini laa dea c shema :)


name : Nadzatul Shima binti Umar 
date of birth : 19 March 1993
asal : Tawau mareeee 
status : ALREADY TAKEN ! 
fb : Deastilleto Winnie 

CEWEK ketiga si par :)

SITI SUHAILA BINTI HJ.MASRI

ne plak cewek ak yg last . haha . nickname'y plak SUE taw pun si SITI . hahaha . tp siti tuh d rumah punya panggilan . mana yg ak x taw . hahaha . cewek ak kan . hehe . kalau dea neh plak kmi kenal sebab dea neh THE BEST ROOMATE yg perna ak ada selama ak d asrama uitm . hehe . gara2 dea romate ak laa dea jgk cukup pham ak . n ak pham jgk dea sikit2 tp x mcm dea pham ak . haha . kan sue ? hehe . dea neh jgk stu kos sama ak . sama2 kmi ambil bisness stdy . tp dea neh grup lain . grup 3 . ak plak grup 2 . tp ok2 jak tuh . lecture pun yg sama seja terutama math . hahaha . omaigad ! math lagi . hehe . stress trus :D

erm , dgn dea neh mula2 mcm x masuk kepala ak ne ak rsa . tym awal2 cek in hstel sem lalu tuh . ak rsa mcm dea ne sombong hbis laa bha . sudaa laa tym ak balik dry jalan tym cek in tuh awal2 lek xda dea d bilik . brg dea yg jak yg ada . hahaha . tu laa ak mcm rsa dea neh x layak bkwan ma ak . hahahahaha ;p sory sue ! dulu laa . naa , skrag bkn men lagi ar . lau bole semua pun d taw'y sal ak . hehe . dea jgk yg byk ak cara ego sama llki cmna yg betul . hahaha . dea neh uikna gylak2 ego dea . mau ckp ego x jgk tp yg pling ngam xda perasaan kali kan . hahaha :P x la bha . ada'y la bh feeling nya neh . cengeng juak neh . manja pun ada . hahai . romate plak . npa bole x taw semuanya kan . lau tdur mkn stdy d bilik yg sama . dgn dea ne juak taw brg2 rahsia wanita ak . ak pun bgtu juak . hahahahah . pokok'y smua dea nmpak laa . x laa juak semua . hahahaha :D
gylak'y ko par , mesti ko ckp gne kan sue . hehe . 

so , smpai sekarang laa kmi rapat sebab apa2 pun yg ak buat msti dea jdi sala seorang yg mesti taw . hehe . lpas tuh dea neh bgus neh . x pemarah . x pandai merajuk sbb dea kan EGO . xda PERASAAN . cmna mau merajuk kan . hahahaha . tp best la bha . tp kdg2 pndai dtg juak sot'y neh . paling best tym kenangan kmi di bilik sebab ketawa ndaa pandai berhenti smpai skit . haha . lpas tuh dlm bilik tuh pun brg dea brg ak juak . haha . meminjam2 laa ceta'y . kan besa hbis sudaa neh . mcm adek beradek . lau ak tgh xda mood pndai dea bwt ak ketawa ngan gayak2'y tuh . neh la bha kan lau ROOMATE , smua hal sekecil zarah pun dea akn taw ,. hehe . even , kmi x laam kenal tp mcm lama sudaa kenal neh , kan sue ? hehe . 
apa2 pun , ak akn rindu selalu mau satu bilik ma ko lagi babe :)

taraaaa , neh laa c sue :)
ayu kan ? hehe 


name : Siti Suhaila binti Hj.Masri 
date of birth : 4 May 1993 
asal : Sandakan mareeeee 
status : DIVORCED , haha ;p
fb : Suhaila Masri 


haaa , selesai sudaa cerita perkenalan ak ngan cewek-cewek q neh . hehe . apa2 pun , kmu ber'3 sa sayang sgt2 taw . hehe . sebab'y kmu bertiga taw semua sal ak . pham perangai ak yg cute2 neh . haha . bersyukur ak dpt kenal n berkawan ma kmu my besties , OHMYENGLISH ! apa2 pun thnx bebeh sekalian sebab terima ak jadi kwan kmu . ak x taw laa lau kmu anggap ak kwn bek kaa apa kaa . tp apa2 jak yg ak buat semua tuh just for fun n happy tuk kita k . hehe . dekgaga niat apa2 pun kawang . tuk kebahagian bersama . ceh ! hehe . tp betol laa bhaa . hehe . 

SAYA SAYANG KAMU BERTIGA !
harap2 persahabatan kita berempat kekal smapi bila2 yah .
KITA SAHABAT :)

* k laa , tmbh touching ak nty , sory lau ada ak updte n cer sal kmu yg kmu x suka . haha ;p 
jumpa kita d menara gading yg tercinta ok ! 
assalamualaikum :)






Wednesday, 8 February 2012

betul baaa ????!!!

      salam semua ..
:) 
ary ney stu sedja kelas tu laa awal on9 ney .. lau ndaa jam 6 bru hbis .. lagi pun tdy test kan .. 
cer sal test ckit . hahaha . hangkang joooo . nda taw laa apa yg d jawab tdy tu kunuk . bingung2 baa . 
apa2 pun hope the best result la kan . xda plak taw oang mau fail kan .
semua mau cemerlang ! kan3x .. :)

so ! on9 trus sedja laa lpas smpai bilik . ndaa taw mau bwt pa2 sebab bsuk pun klas jam 2 . wah ! 
free hbis laa ney mlm . maka2 test math lek bsuk . hahaha . matai laa . xda harapan lau math ney . ;D

ermmmm , tdy aku view2 page . ttba aku jumpa ney . haha . ngam kali d kongsi ma kamu kan . 
myb hal ney kamu sudaa dgr taw suda taw kot . lau taw suda ok la tuu . myb aku jak ney yg kelambatan . kan3 . haha . anu baa , pasal kitak ney suda jdy tunang oang secara ndaa sengaja . naa ! 
kamu taw suda kaa ??? jeng .. jeng .. aku pun ndaa juak laa tkejut sebab sebelum ney aku ada dgr  juak kbr2 angin sedemikian . so , aku pun jmpa page tu . jom baa kita bca sama2 .. hihi . :)


menjadi tunang orang tanpa kita sedar ??? 

Jika seorang lelaki menyatakan hasrat kepada seorang perempuan untuk dijadikan isteri dan wanita itu bersetuju, adakah ia dikira bertunang walaupun ibu bapa perempuan itu belum tahu atau tidak kenal pihak lelaki?

Jawapan

Makna pinang dari segi syarak adalah pihak lelaki menyatakan hasrat berkahwin kepada pihak perempuan. Apabila pihak perempuan berkata setuju, maka perempuan itu sudah dikira menjadi tunang kepada lelaki tersebut.

Contohnya apabila seorang lelaki berkata kepada seorang perempuan, "Aku ingin jadikan kamu sebagai isteriku."

"Kahwin la dengan kita bila-bila," jawab perempuan tersebut.

Maka dari segi hukum syarak, tatkala pihak perempuan itu bersetuju, dia telah menjadi tunang kepada lelaki tersebut; walaupun ia disebut dalam telefon.

Jadi, haram bagi lelaki lain untuk masuk meminang jika hal itu diketahui. Namun jika pihak lelaki lain yang ingin masuk meminang itu tidak tahu, maka ia tidak haram.

Bagaimana dengan kebiasaan orang Melayu yang menghantar rombongan meminang untuk lelaki meminang perempuan?

Ia hanyalah adat Melayu, dan tiada kena mengena dengan hukum Islam. Antara hukum Islam dan hukum adat, mana satu lebih penting?

Namun tiada masalah dengan adat Melayu itu, cuma dari segi hukum Islam, bertunang itu adalah apabila seorang perempuan itu bersetuju dengan hasrat pihak lelaki untuk menjadikannya seorang isteri.

Bagaimana Jika Perempuan Itu Ketiadaan Ibu Dan Ayah?

Mengikut hukum syarak, jika perempuan itu persetujuannya sudah diizinkan oleh syarak seperti perempuan yang cerdik, yang sudah baligh dan sebagainya, ia sudah dianggap bertunang jika dia bersetuju dengan pelawaan lelaki yang menyatakan hasrat mengahwininya.

Apabila perempuan itu persetujuannya tidak menepati hukum syarak seperti belum baligh, gila dan lain-lain, maka wali diperlukan untuk menjawab 'pinangan' tersebut.

Kesimpulannya, kita perlu berhati-hati kerana kita boleh menjadi tunang orang tanpa kita sedar. Pastinya ramai yang tidak tahu dan perasan akan hakikat ini.


* ehem2..ntah2 korang ni pun dah banyak kali bertunang kan.. kan.. hehe .. :)


aku share ney pun aku ndaa pasti samada betul tau ndaa .
kalau betul la kan means
AKU ney sudaa jady TUNANG  orang laa ney kan .
hahahaha . agak getz yah ! ;D
pa2 pun , kita tawakal sedja laa ..
kalau jodoh nda kan ke mana .. :)

p/ s : we already engaged kali kan by ?? haha . ;D

Monday, 6 February 2012

hatisayanangeslagi... :)

     salam semua ..
kamu ok jugak kaa ? hee . sudaa msuk bulan dua ney kan .. cepatnnyaa masa berlalu .. 
ndaa terasa semester ndaa lama hbis pas tuu cuti .. huuuu .. 



hati aku menangis lagi ?!
pa kena ngan tajuk aku lagi ney .. mesti kamu ckp aku ney mintapuji jugak kan kejap2 O K kejap2 K O .
tu tepulang sama kamu kan mau pikir cmna sal aku . yang penting aku ndaa pernah kacau kamu kan . malah kalau boleh aku senang lek maa kamu kan . hehe . 

ok ok aku skg tgh menangis . aku sedih wey . hati ku skg macam kaca yg pecah bhambur2 . aku mengaku aku sakit hati betul sama kau . aku bukan mau show off apa yang aku post ney tapi aku betul2 ndaa tahan . aku ndaa tau maa sapa aku mau lepas . dn aku rasa dgn blog aku ney jdy tempat aku meluah sebab kau boleh baca . aku bukan minta kau baca supaya kau kesian sama aku . TIDAK sama sekali . tapi aku mau kau tahu aku betul2 sakit aty sama kau . aku benci baa sama kau . kau kan ! . gara2 sikap kau yang telampau       ' friendly ' sama orang menyebabkan aku yang tahan sakit . aku mengaku aku kuat C****** . tapi aku begitu sebab apa hah ?! kau sendiri pun tahu apa maksud aku kan . kalau kau ndaa tau lagi sini aku kasi ingat kau . 
sebab syg laaa bodohhhhhh ! :(

aku ndaa taw mau bwt apa lagi ngan kau bgni ney . balik2 d cakap masih jugak . taw pun kau mau aku hantak kepala kau tuu d dinding supaya kau tahu apa makna sakit hati tu kaa ? perlu nyaa kaa aku bwt kau bgtu hah ?? kau tau kaa aku cukp tahan jak yah . aku biarkan sedja . sebab aku apa sama kau . eishhh ! pekara tu kan ndaa paya mau d ckp balek2 kan . kau siapa aku siapa . tp tu laa kau ney makin d biar makin menjady2 . hbis stu stu lagi . pa mau jady baa sbnrnya maa kau ney ? 

hey ! orang bkwn pun ada batasnya brooo ! 
sabar manusia pun ada tahapnya . sakit hati manusia pun ada tahapnya . 
dari kau sedja laa mau bwt apa . aku bukan ndaa mau . tp aku penat sudaa . cukup penat sudaa . aku pun manusia kan . bukan kau ndaa taw itu . lagipun kau sedar jugak kan kau tu apa dn siapa sama aku . 
aku sedar aku siapa dn apa sama kau dn aku tahu batas aku .  
tp jangan laa kau risau . macam aku cakap aku ndaa kan balas apa yang kau pernah bwt sama aku dari dulu sampai bila2 pun . 

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah..
memang dia tidak mampu mengawal perasaannya
tapi percayalah , itulah maknanya
dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu...


aku pecaya sedja sama kau sebab syg walaupun sakit . tu yang penting . TRUST each other . :)


ps ---> btw , THANK YOU SO MUCH ! 

Tuesday, 31 January 2012

darling ....

      salam semua ..
mat petang juak yah .. siok kan hujan tdy .. punya sedap tidur ..
bgun2 sedja trus update blog c kilik ney .. hehe .. 

hurm , tp jan laa rsau .. update kali ney ndaa laa panjang lebar mcm sbelum2 ney .. haha ! 
sebab ?
aku cuma ada stu perkara sedja aku mau type .. 

KAMEK RINDU SAMA KITAK !! 

haha .. pe kejadahnya aku ckp2 srawak ney ... eeeehhh ! ajaran sesat betol la .. kilik !
tp betul aku rindu baa sama cinta aku .. huhuhuu ..
tp nda pa .. dgr2 kabar pulang kunuk bulan februari ney .. 
tunggu sedja la kan .. lau ada tu ada laa .. lau xda pa boleh bwt .. 
tunggu sedja laa lagi bulan2 akn dtg .. (:

aku ulang lagi ar .. ko wan dengar sana .. 

KAMEK RINDU SAMA KITAK !! 

luv you bodok ! k bai ! :)

Thursday, 26 January 2012

stress sudaaaaa .. ):

   salam semua .. 
mat petang kamoo .. macam kamoo ? ok kaa juak ? hpefully ok boss .. :)

wah ! mcm lama jgak ney aku ndaa update ceritera aku kan .. hehe .. 
bkn malas tp bz yang melampau tahap gaban2 sudaa ney .. huhu .. sampai kadang2 makan pun ndaa terurus baa .. kesian kan .. hehe .. 

act guys , ak stress baa ney ma stdy aku sudaa .. bkn stress apa tapi aku takut aku ndaa dapat carry tuk sampai p final exam .. seyes , aku belum ada apa2 persediaan lagi tuk final exam aku yang akan datang ney .. aku nda taw laa apa aku mau jawab nty ney lau aku ndaa taw apa2 kan .. huhu .. 
mesti kamoo semua sudaa taw kan apa kos yang sedang aku pelajari skg ney .. huhu .. myb ada laaa juak yg ndaa taw .. its ok . let me tell youu ! aiseh .. hehe .. aku budak DBS uitm kk .. DBS tuu mksudnyaa DIPLOMA BUSINESS STUDY .. sbnrnyaa kan lau kamo mau taw laa aku bkn mau stdy ney kos .. 
sebab ?? aku ndaa berapa minat .. huhu .. yg aku mau act nyaa DPA ..kos public admin .. tp pa bole bwt ndaa da jodoh q maa dpa kan .. terima sedja laa .. hihihi .. 

hurm , balek ma cerita stress aku tu kunuk .. aha ! 
gney baa , dlm kos aku skg ney tuk semester 1 aku ada 6 subjek sedja .. 
sikit kan subjek kami .. tapi naaa .. membunuh jugak laa .. bru sem 1 ney sudah bgney .. huhuu .. gylak sedja nda yah .. mau2 suda ney .. huhu ..



BEL120
aku target A- tuk subjek ney .. huhu ..
sbjek ney ndaa laa susah sangat ... :)


MAT112
hurm , mey laa subjek yg bikin aku SANGAT2 stress ..
sbb nya aku ndaa pernah sukak ma sbjek yg brkaitan ngan math ar .. huhu ..
tp apa2 pun aku mesti sukak jugak ney dmi msa depan aku .. aha !
tuk subjek ney aku cma dapat trget B+ ..
aku nda mau trget tnggi sbb nty ndaa dapat aku jgak yg sedih ..


MGT162
aha ! sub ney lbih krng macm bel jugak ..
tp tu laa msti banyak membaca n mnghafal ..
lau ndaa bye2 laaa ..
thuyung hayang tym exam ..
tuk sub ney aku trget A- ..


ACC106
haha ! ney FAVOURITE sub aku weyy .. hehe ..
aku ndaa taw napa aku nda suka math tp aku sukak sub ney ..
syiok ney sub .. hehe .. kenak2 lek aku mang ada basic suda kan .. jdy hepylaa ! :)
so , tuk sub ney aku trget A+ .. :)
 tuk sub CTU101 maa sub HBU115 aku xda pic nyaa laa .. sbb sub ney xda buku nyaa .. cma tuk CTU101 tuu slide show .. hehe .. n for HBU115 tuu KESATRIA KEMBARA ..outdoor actviti .. ak sukak ! :)

hurm , bukan senang kan tuk capai pa yg kta mau .. yg penting usaha tu sedja .. huhu ..
tp tu laa stress tu ndaa pandai lari baa kan .. pelajar mang lumrah baa kan lau stress .. mna lek assgnmnt , mna lek money2 , mna lek persekitaran , mna lek keperluan hdup n so on laa baa ..
tapi tuu semua tuk masa depan sendiri jugak kan .. dari kita sedja baa tu kan .. hehe ..
lau mau hdup senang naty susah2 laa dulu .. lau mau senang2 skg kompom susah2 laa nty ..
terserah ma diri sendiri laa jawab nyaa kan .. aha ! :)
so , tuk sapa2 yg bgelar stdnt tuu DONT GVE UP ok !
do da best .. sama2 jugak kita ney ..
ENJOY2 JUGAK STUDY JANGAN DI LUPA !

k bai ! (:

Wednesday, 18 January 2012

karakter si dea seperti ini .. :)

malam peepssss .. 
smua nyaa sbuk on9 kan .. 
dak pa yg penting asgnment kmo smua oredy done .. :)

hurm , lama jugak yah ak nda update ney blog .. bhabuk2 juak suda ney .. hihi .. bkn pa guys , jdual ak padat gylak ney ... mcm kemaren .. fuhhh !! clas stu ary baa blang .. bygkan jak laa dry jam 8 pagi smpai 8 mlm .. rehat pun stu jam jak la ar .. huhu .. kesian kan .. huhu ..
tp pa bole bwt .. bukan pelajar laa kan lau nda stress tuu .. huhu .. demi masa depan juak kan .. :)

tp dalam penat2 aku ney .. on9 tetap juak on9 .. hahaha .. bkn pa baa mcm nda lengkap ney aku rasa lau nda on9 stu ary .. hehe ,, kenapalaa lau guna hp sedja .. jnji on9 !! hahaa .. :D 
KILik kan .. tp lau on9 tu bukan laa mghadap facebook semata2 .. cry maklumat pun ada .. tgok2 isu smasa kdg2 .. hihihi ..  pa oang bylang cry benda baru la kan .. bukan pakwe baru ok ! :D

then guys !! ak da something nak share kan ma kamo ney .. 
pasal jodoh.. :)
jom sama2 kita tinjau adakan pasangan anda sekarang jodoh anda .. 
:)

- 9 PETANDA DIA JODOH KITA -


1.Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2.Senang bersama
Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

3.Terima kita seadanya
Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

4.Sentiasa jujur
Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

5.Percaya Mempercayai
Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6.Senang Bekerjasama
Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

7.Memahami diri kita
Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

8.Tampilkan kelemahan
Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

9.Kata hati
Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.





aku nda pasti la smada artikel ney btul ka nda tapi
kita hanya mampu merancang tuhan yang menentukan .. :)
hopefully he is meant for me .. amin ..

# I LOVE YOU MUHD RIZUAN BIN RUSLI .. :)